Rabu, 23 Julai 2014

EDISI MELELEH : INIKAH CALON DAP UNTUK PRN SARAWAK ???


Bila DAP membuat experimen di Telok Intan dengan meletakkan calon 'ala-ala' model, mereka berpendapat strategi ini agak berkesan untuk menarik perhatian pengundi. Strategi ini dikhabarkan akan digunakan oleh DAP untuk Pilihanraya Negeri Sarawak ke 11 nanti.

Dengan perwatakan bakal calon yang mempersonakan, mereka yakin akan dapat undi majoriti daripada kalangan belia Sarawak. Yang pasti pemilihan bakal calon itu nanti adalah BUKAN DARI KALANGAN KAUM CINA. Sifirnya mudah, mereka akan meletakkan 'model-model' ini di kawasan BUKAN MAJORITI CINA iaitu kawasan BUMIPUTRA kerana mereka yakin kawasan-kawasan majoriti Cina sudah mereka kuasai sepenuhnya.

Sekiranya percaturan mereka ini berjaya, mereka akan menguasai sepenuhnya ekonomi Sarawak sepertimana mereka lakukan di Pulau Pinang. 

"Oh..tidak mungkin Sarawak akan jadi seperti Pulau Pinang. Ini kerana Sarawak majoriti Bumiputra, bukannya Cina. "

Mereka tidak bodoh dengan meletakkan Ketua Menteri dari kalangan kaum Cina. Semestinya mereka akan pilih dari kalangan bumiputra. Cuma Ketua Menteri ini nanti akan menjadi BADUT yang hanya menurut arahan daripada Pengerusi DAP Sarawak iaitu Chong Chieng Jen.

####

Tidak hairanlah DAP Sarawak nekad meninggalkan Pakatan Rakyat Sarawak kononnya atas alasan hudud. Mereka tak nak kongsi kekayaan Sarawak rupanya. 


#####

Kalau macam ini lah calon mereka, aku pun CAIRRRRRRRRRR


            

0 ulasan:

Catat Ulasan