Khamis, 30 Julai 2015

JANGAN PERASAN NEWS : NASIB MUHYIDDIN YASSIN DAN ANWAR IBRAHIM TIDAK SERUPA


Isu pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin dari jawatan beliau sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia terus menjadi viral di media sosial. Agak malang ada yang cuba menangguk di air keroh dengan cuba mencetuskan suasana huru-hara di negara ini.

Menyedihkan bilamana ada pihak yang cuba menyamakan  nasib yang menimpa Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim. Bagi yang mengikuti perkembangan perjalanan politik 2 orang personaliti ini, mereka akan dapat membezakan kedua-dua insiden ini.

Anwar Ibrahim dipecat dari KERAJAAN dan PARTI adalah disebabkan SALAH LAKU PERIBADI sedangkan Tan Sri Muhyiddin Yassin disebabkan tidak bersetuju dengan KEPUTUSAN / DASAR KERAJAAN dan beliau masih kekal menjawat jawatan Timbalan Presiden UMNO.

Saya dapat rasakan perasaan kecewa dan dukacita mereka tetapi apa pun saya berikan nasihat supaya kita harus lebih utamakan kepentingan negara,
- Tan Sri Muhyiddin Yassin, Mantan Timbalan Perdana Menteri

Jadi dengarlah nasihat daripada orang yang empunya badan. Janganlah cuba melakukan perkara yang lebih merosakkan keadaan.

KITA TIDAK BERUPAYA UNTUK MENGETAHUI PERKARA YANG AKAN DATANG. MUNGKIN REZEKI TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN HANYA SETAKAT INI SAHAJA DI DALAM POLITIK MALAYSIA. MUNGKIN JUGA INILAH JALAN TERBAIK UNTUK BELIAU MENERUSKAN PERJUANGAN BELIAU.

TERUSKAN PERJUANGAN MEMBELA NASIB RAKYAT.

@ Sent From Samsung Note II
Wechat : sarawakguerreiro
BBM Pin : 567E95DF

            

0 ulasan:

Catat Ulasan