Ahad, 26 Julai 2015

EDISI BEBAL TAK SUDAH : SARAWAKIANS DI MALAYA DALAM BAHAYA KERANA KENYATAAN INI !!!


Sarawak For Sarawakians yang dipimpin oleh Beng Kor, Mdm Alexandra, Hanim bt Jaraee dan beberapa orang lagi nampaknya beriya-iya benar untuk mengeluarkan Sarawak dari Persekutuan Malaysia. Kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan oleh mereka melalui status FB di Group Sarawak For Sarawakians memperlihatkan semangat anti-Semenanjung yang amat menebal di dalam hati busuk masing-masing.

Hanim bt Jaraee perempuan Melayu yang dipercayai tinggal di Miri seakan bukan berbangsa Melayu jika dinilai dari keceluparan tulisannya di group Sarawak For Sarawakians.


Amat menyedihkan bagi kita sebagai Melayu Sarawak melihat seorang petempuan melayu berkata-kata sedemikian rupa.

TIDAK TERFIKIRKAH HANIM BT JARAEE ATAUPUN BELIAU TIDAK MEMPUNYAI OTAK UNTUK BERFIKIR

BAGAIMANA PERASAAN ORANG SARAWAK YANG MENCARI NAFKAH DI SEMENANJUNG?? DAN PERASAAN ORANG SEMENANJUNG TERHADAP ORANG SARAWAK DI SEMENANJUNG BILA MELIHAT DAN MEMBACA TULISAN BELIAU ??

SEKIRANYA ADA DI KALANGAN ORANG SARAWAK DI SEMENANJUNG DIPULAUKAN ATAU DI APA-APAKAN SELEPAS INI, HANIM BT JARAEE HENDAKLAH DIPERTANGGUNGJAWABKAN KERANA MENIMBULKAN PERASAAN TIDAK SENANG DI KALANGAN ORANG SEMENANJUNG TERHADAP ORANG SARAWAK .

PIHAK BERKUASA SUDAH SEHARUSNYA MENGAMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG TERHADAP INDIVIDU SEBEGINI YANG NYATA CUBA MENIMBULKAN HURU HARA DAN PERASAAN TIDAK TENTERAM DI KALANGAN RAKYAT MALAYSIA.

@ Sent From Samsung Note II
Wechat : sarawakguerreiro
BBM Pin : 567E95DF
            

6 ulasan:

  1. Kenapa takut sarawak keluar malaysia? Biarlah keluar..tengok dorang makin maju atau mundur... lg pun di bawah penjajahan malaya pun sabah sarawak sudah jadi NEGERI malah antara yg termiskin lg... kita tengok jika sabah srwk keluar malaysia adakah borneo ataupun malaya yg akan muflis..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke kami ni miskin? yang sllu masuk Bersamamu tu siapa yer?

      Padam
  2. hello..u org melaya pikir sendiri dulu kalau tak kerana Sabah/Sarawak pape kedaneee la korang..hina org bukan main ..terima lah kenyataan..95% hasil Sabah/Sarawak ialah membangunkan korang kat sana..tp otak masih lagi cetek ..ingat kalau kami kluar malaysia tak dapat hidup???cakap macam hasil semua datang dari malaya.. korang yang menjunammm sebenar nya..tak paham lagi ker..dahsyat...BALAS

    BalasPadam
  3. Aku rasa admin blog ni yang patut kena akta hasutan ni. Berapa agaknya yb be end bayar admin utk buat fitnah2 semua ni? Kak hanim cuma mengeluarkan pendapat je aku tengok. #adminpaloi

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. saya sependapat dengan Hanim… . pasalnya kita agar mereka tidak berjauhan dengan keluarga tersayang

    BalasPadam