Rabu, 28 Januari 2015

#FITNAH2 : ANTARA KE PUTRAJAYA ATAU PENJARA


Keputusan perbicaraan kes Fitnah 2 melibatkan Anwar Ibrahim merupakan detik penting bagi sistem kehakiman dan halatuju politik di negara ini.

Justeru itu, Angkatan Muda KEADILAN (AMK) menggesa anggotanya dan seluruh anak muda untuk hadir di Mahkamah Persekutuan Putrajaya, 10 Februari ini.

10 Febuari ini tarikh penting, ia adalah hari yang bakal menentukan hala tuju politik Malaysia.

Anak muda mengidamkan sistem keadilan yang adil dan telus di negara ini terus dipertahankan,”

(Adakah selama ini, keputusan yang melibatkan Parti Kencing Rakyat vs BN hanya menyebelahi BN? Kalau menyebelahi mereka itu dikatakan ADIL, kalau tidak ZALIM, KONSPIRASI, BARUA UMNO) 

“Kehadiran anak muda adalah sebagai simbol kita tidak rela sistem kehakiman dipengaruhi konspirasi politik pihak tertentu,” tegas Naib Ketua AMK, Fahmi Fadzil.

Sementara itu, Pengarah Strategik AMK, Akmal Nasir ketika dihubungi berkata, meskipun yakin Anwar akan dibebaskan, namun beliau meminta anggota KEADILAN tidak mengambil mudah perkara itu.

Berdasarkan bukti dan hujah yang dikemukakan oleh peguam pada perbicaraan lalu, kita sangat yakin bahawa ketua Umum akan dibebaskan.

(Kalau dah YAKIN, kenapa perlu hasut rakyat ke Mahkamah, UNTUK APA?? Kalau bukan untuk membuat huru-hara)

“Tetapi kita tidak harus ambil mudah, kita tahu tuduhan tersebut bermotifkan politik dan perlu terima hakikat apa sahaja akan berlaku.

10 Febuari adalah hari terakhir anak muda harus hadir bagi menyatakan sokongan kepada Anwar,” katanya.

(HARI TERKAHIR !!! Anwar bukannya dihukum gantung sampai mati, kena penjara je pun. Bolehlah aturkan lawatan ke penjara  :) )


@ Sent From HTC Butterfly
            

0 ulasan:

Catat Ulasan