Rabu, 5 Mac 2014

INTRO - Permulaan Sebuah Perjalanan



Sarawak Bumi Kenyalang. Perasaan cintakan tanahair WAJIB ada kepada setiap insan yang mengaku diri itu rakyat. Bukannya bersikap KENEGERIAN (maaf untuk pembaca dari negeri lain) tetapi untuk melindungi Sarawak daripada diresapi budaya-budaya KEBINATANGAN seperti yang berlaku di negeri-negeri lain.

Kenapa baru sekarang? Kerana di zaman pentadbiran Pehin Sri Abdul Taib Mahmud, beliau amat-amat DIGERUNI bukan sahaja dari dalam parti BN, malah pihak pembangkang pun akan MENIKUS jika beliau bersuara. Kini beliau sudah berundur dan menyerahkan kepada Tan Sri Adenan Satem untuk menerajui pentadbiran negeri Sarawak.


Bukan menidakkan kebolehan Tan Sri Adenan Satem untuk menerajui kepimpinan kerajaan negeri. Cuma situasi sekarang berbeza dengan situasi di masa Pehin Seri menerajui kepimpinan. Pihak pembangkang semakin aktif terutamanya dari semenanjung yang cuba membawa budaya-budaya KEBINATANGAN ke negeri Sarawak. Tan Sri Adenan Satem memerlukan sokongan bukan sahaja dari penerangan secara bersemuka, peranan media sosial juga amat-amat diperlukannya.

Bukan harta atau pangkat yang diinginkan, cuma mahu melihat Sarawak terus kekal AMAN, DAMAI dan SENTOSA.


            

0 ulasan:

Catat Ulasan