Ahad, 21 September 2014

3 PERKARA YANG MEMBUATKAN AZMIN TIDAK LAYAK MENJADI MB SELANGOR



Setelah hampir pasti nama Wan Azizah Wan Ismail ditolak sebagai calon MB Selangor, media cetak, media elektronik, media siber termasuk media arus perdana riuh membuat lapuran kononnya ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali sebagai orang yang disenarai-pendekkan untuk menjadi Datuk Seri Menteri Besar Selangor menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim yang dipecat daripada PKR dengan penuh aib dan hina.

Malah ada yang sudah membuat spekulasi Azmin yang akan bertanjak memegang tombak mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Selangor seperti yang dijadualkan pada hari Selasa 23 Sep 2014.

Teringat saya kata-kata menyengat mantan Perdan Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed bahawa 'bangsa Melayu mudah lupa'. Dan ura-ura perlantikkan Azmin Ali sebagai MB Selangor adalah bukti kata-kata menyengat Tun Mahathir itu ada kebenarannya!

Adakah kita lupa siapa Azmin Ali? Rakyat Selangor khususnya tentu tidak lupa perkara-perkara berikut yang membuktikan Azmin Ali tidak layak langsung untuk menjadi MB Selangor.

Saya tidak menjadikan fakta dan hakikat Azmin sebagai anak kelahiran Singapura dengan kad-pengenalan siri 71 sebagai alasan menolak dia sebagai MB.

Walaupun dia punya siri nombor kad-pengenalan yang biasanya digunakan kepada pendatang asing, lalu membuktikan dia bukan anak jati Selangor, tetapi fakta itu sahaja tidak cukup untuk menghilangkan kelayakan Azmin untuk menjadi MB.

Perlu diingatkan bahawa saya tiada masalah peribadi dengan Azmin. Malahan sejak menjadi peguam Anwar mulai 02.09.1998, saya mengenali Azmin dan isterinya Shamsidar secara peribadi; malah saya pernah diminta oleh Anwar untuk memberi khidmat nasihat guaman kepada Azmin dan Shamsidar di peringkat awal. Ini bukan soal peribadi, tetapi ini soal prinsip, integriti, kewibawaan dan maruah.

Fakta-fakta berikut membuktikan tanpa sebarang keraguan bahawa Azmin sememangnya tidak layak dipertimbangkan mengetuai Kerajaan Negeri Selangor:


@ Sent From HTC ONE X
            

0 ulasan:

Catat Ulasan