Ahad, 24 Januari 2016

EDISI KENCING MERATA : BUKTI DAP SARAWAK TIDAK PERLUKAN PKR


Chong menggambarkan situasi itu di antara DAP negeri Sarawak dan PKR, apabila ditanya mengenai hubungan 2 parti dalam Pakatan Harapan yang sedang bertarung dalam perebutan kerusi menjelang pilihan raya negeri bakal diadakan sama ada pada akhir Mac atau April.

“Kami sedang bekerjasama tetapi juga bersaing. Kami bekerjasama untuk cuba mendapatkan perlawanan satu lawan satu di kerusi negeri,” katanya.

“Tetapi kami juga tidak boleh hanya berdiam diri dan selesa sedangkan kami tahu tidak banyak usaha politik yang dilakukan di kawasan pedalaman.

“Adakah kami perlu menunggu dalam zon selesa kami sehingga PKR benar-benar pergi ke kawasan pedalaman untuk membawa kesedaran berpolitik?

“Sangat tidak bertanggungjawab untuk kami terus menunggu,” kata Chong kepada The Malaysian Insider dalam sebuah wawancara eksklusif di Kuching.

PKR dan DAP di Sarawak mempunyai hubungan yang mengelirukan dan walaupun banyak usaha sudah dilakukan untuk perundingan mengenai 82 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), tidak banyak kejayaan dicapai.

Tambahan pula PKR menuduh DAP cuba merampas kerusi di kawasan pedalaman yang sudah didekati mereka.

DAP mempunyai prestasi menakjubkan dalam pilihan raya negeri 2011, memenangi 12 buah kerusi DUN- semuanya di kawasan bandar- daripada peruntukan 15 kerusi yang diletakkan calon.

Pendedahan Selanjutnya

BAK KATA PEPATAH " ORANG YANG TAMAK SELALU RUGI"

DAP TERLALU SOMBONG DAN TAMAK. MEREKA MERASAKAN MEREKA TERLALU KUAT UNTUK DITUMBANGKAN OLEH BN. MEREKA TIDAK PERLUKAN PKR LAGI WALAUPUN SEBELUM INI PKRLAH YANG BANYAK MEMBANTU MEREKA.

KITA TENGOK DAN LIHAT APA KEPUTUSANNYA NANTI.

@ Sent From Samsung Note III
Wechat : sarawakguerreiro
            

0 ulasan:

Catat Ulasan