Sabtu, 29 Oktober 2016

KETUA PEMUDA BARU PRS TUNJUK TARING BELASAH PENGERUSI DAP SARAWAK


Ketua Pemuda Parti Rakyat Sarawak (PRS) merangkap ADUN Balai Ringin Snowdan Lawan berkata, isu Chong akan mengheret 25 ahli parlimen BN untuk menolak bajet 2017 adalah usaha untuk menolak pembangunan berteraskan rakyat.

"Hakikatnya Chong tidak pedulikan tentang pembangunan dan kesejahteraan  yang dibawa oleh BN kepada rakyat Malaysia amnya dan Sarawak khususnya.

"Realitinya Chong sudah tidak mempunyai sekutu lagi atau rakan yang menyokongnya sehingga ingin mengajak 25 Ahli Parlimen BN menolak Bajet 2017," katanya

Menurut Snowdan, setiap wakil rakyat mempunyai pemikiran dan keputusan yang tersendiri dan Chong tidak mewakili kawasan mereka dan bukan wakil rakyat dari kawasan mereka juga sehingga mahu mempengaruh dan menghasut orang lain supaya tidak menyokong bajet 2017.

Beliau turut menyarankan agar dalam isu ini Chong tidak menumpang atau menggunakan kekuatan orang lain.

"Gunalah kekuatan sendiri jikalau mahu menolak bajet tanpa mengharap bantuan atau mempengaruhi Ahli Parlimen Barisan Nasional," tegasnya.

Chong yang juga Ahli Parlimen (DAP) bagi Bandar Kuching minggu lepas mencadangkan agar kesemua 25 Ahli Parlimen BN Sarawak bersama-sama pembangkang menolak Bajet 2017 yang dibentangkan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. 

Sumber : Sarawakiana

SYABAS YB SNOWDAN. ANDA TELAH BUKTIKAN BAHAWA ANDA LAYAK UNTUK JAWATAN KETUA PEMUDA PRS. 

PEMUDA LAKSANA SEORANG LAKSAMANA YANG BERJUANG UNTUK MEMPERTAHANKAN PEMERINTAHAN RAJA. MANA-MANA PEMUDA DALAM PARTI KOMPONEN BN SEHARUSNYA TAMPIL KE HADAPAN MENYANGGAH SEGALA DAKWAAN PARTI LAWAN YANG MENENTANG BN.

KALAU PEMUDA LEMBIK BAIK BUAT SATU LAGI SAYAP IAITU SAYAP PUTERI. BOLEHLA MAIN "MASAK-MASAK" KAT SITU.

@ Sent From Samsung Note III
Wechat : sarawakguerreiro
            

0 ulasan:

Catat Ulasan