Ahad, 19 Februari 2017

TUN MAHATHIR : " SAYA TUNGGU NAJIB HERET SAYA KE MAHKAMAH"


BALIK PULAU - Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengheretnya ke muka pengadilan jika dakwaannya sebelum ini tidak betul.

Mahathir berkata, seseorang itu akan melenting jika tuduhan yang dilemparkan terhadapnya tidak benar sebaliknya Najib hanya berdiam diri.

Beliau berkata, sepatutnya Najib sedar rakyat kini mula mengetahui perbuatannya sehingga imej negara tercemar di mata dunia.

"Rakyat tahu, Najib mencuri wang rakyat dan kerajaan sehingga negara menanggung beban hutang yang begitu banyak. Saya hairan, dari dulu saya gelar dia pencuri, tetapi sehingga kini, dia tak pernah mengambil tindakan ke atas saya.

"Selalunya, jika orang tuduh kita perkara yang kita tidak buat, tentu kita marah dan ambil tindakan. Tetapi, Najib relaks saja. Saya tunggu Najib heret saya ke mahkamah kerana panggil dia pencuri (wang rakyat)," katanya ketika berucap di Program Bicara Perdana Bersama Tun Mahathir dihadapan kira-kira 500 hadirin di sini malam tadi.

Program itu turut dihadiri isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, Pengerusi Penyelaras Keahlian Bersatu Pulau Pinang, Marzuki Yahya, Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman dan Pengerusi DAP Pulau Pinang, Chow Kon Yeow.

Bekas Perdana Menteri itu mendakwa, Malaysia kini diambang kejatuhan di bawah pimpinan Najib.

"Adalah tugas Bersatu untuk pulihkan ekonomi negara dari terus dirosakkan Umno dan BN dibawah Najib. Saya rasa sedih untuk minta rakyat jangan sokong BN dan Umno lagi. Ini kerana, saya dahulu pun pemimpin kepada kedua-dua parti itu juga. Tetapi, Umno yang ada sekarang bukan seperti yang dahulu lagi.

"Umno tidak salah tetapi Najib guna Umno dan BN untuk lindungi tindakannya yang menyalahi undang-undang. Kepada yang masih sokong Umno, buang lah. Umno sudah dirosakkan. Dahulu memang kita sokong, tetapi kini tidak lagi. Jangan jual negara kerana disogokkan dengan dedak," katanya.

Dalam pada itu, Mahathir juga menyatakan perjuangan Bersatu yang ingin merampas pemerintahan negara bagi memulihkan semula ekonomi Malaysia di mata dunia.

"Hutang negara kini mencecah RM200 bilion. Saya yakin Najib tidak mampu nak bayar (hutang) balik. Sebab itu perjuangan kita (Bersatu) adalah untuk menyelamatkan negara. Jika tadbir negara, kita akan dapatkan semula wang yang diambil Najib.

"Kita akan dapatkan semula wang yang dibekukan di Singapura dan Amerika Syarikat. Saya harap rakyat buka mata dengan perjuangan kita ini. Perjuangan demi negara. Sekarang ini, rakyat nak mengaku kepada negara luar bahawa mereka dari Malaysia pun malu. Malu sebab ekonomi negara teruk," katanya.

Sambil menyifatkan dirinya ditipu, Mahathir memohon maaf kepada rakyat kerana memilih Najib sebagai Perdana Menteri bagi memimpin negara.

"Saya mohon maaf kerana saya yang menaikkan Najib sebagai Perdana Menteri. Saya ditipu. Sebenarnya dari dahulu saya kerap ditipu. Saya pun tak tahu bagaimana saya ditipu dengan memilih Najib," katanya.

Sumber : Sinar Online

@ Sent From Samsung Note III
Wechat : sarawakguerreiro

            

1 ulasan:


  1. Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

    Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

    Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

    Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

    Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

    BalasPadam