Khamis, 18 Jun 2015

PONDAN VERSION : AZIZ ISA DAKWA "TOLAK DAP, UMNO MASUK SARAWAK"



Inilah yang orang kata "KEMARUK BERPOLITIK". Rasanya agak malang bagi DAP khususnya YB Chong Chieng Jen mendapat seorang Pembantu Khas yang agak "KELAKAR". 

Status Facebook Aziz Isa yang membuatkan perut yang boroi ini bergerak-gerak dek gelihati melihat gelagat anak muda DAP Sarawak bermain politik. Tambah-tambah di bulan puasa ni, amat-amat menyenakkan perut.


Daripada apa yang difahami dari status tersebut, Aziz Isa menuduh bahawa ada satu gerakan yang dipelopori oleh Pemuda PBB untuk membawa UMNO ke Sarawak. Tidaklah sukar untuk menjangkakan siapa yang dituduh oleh Aziz Isa sebagai bakal calon di Tupong. Kalau diikutkan gaya bahasa dan dakwaan-dakwaan yang dilemparkan dalam status tersebut boleh ditafsirkan 'calon orang muda' tersebut adalah Fazzrudin A Rahman, Setiausaha Politik kepada Yb Dato' Sri Fadillah Yusof, Menteri Kerja Raya merangkap Ketua Pemuda PBB.

Cuma disini membuatkan kepala agak pusing, kenapalah Aziz Isa ini mengaitkan UMNO akan dibawa masuk sekiranya calon di Tupong adalah  Fazzrudin A Rahman? Tak kan pasal 1 kerusi, CM Adenan akan terus tunduk kepada UMNO. CM Adenan juga sudah berkali-kali dan berbuih-buih mulut memberitahu bahawa UMNO TIDAK AKAN MASUK SARAWAK. Adakah Aziz Isa ini pekak agaknya ataupun memang jenis tidak faham bahasa.

Lagi satu, kalau UMNO dikatakan parti RASIS, apa parti DAP itu baik sangatke? Takkan orang-orang Melayu di DUN Tupong 'buta IT' tidak mempunyai Facebook melihat sendiri bagaimana DAP memerintah negeri Pulau Pinang.

Sebenarnya Aziz Isa ini hanyalah 'budak suruhan' DAP untuk mengucar kacirkan orang Melayu Sarawak tidak lebih dari itupun peranan dia dalam DAP Sarawak. 

RASANYA "SUMBET DARI PBB" YANG DIKATAKAN OLEH AZIZ ISA KALAU BENARLAH ORANG PBB BERKEMUNGKINAN HANYALAH ORANG-ORANG YANG KECEWA. ORANG-ORANG BEGINI SELAYAKNYA DI KERAT-KERAT UNTUK DIBERI KEPADA BUAYA LAPAR.


            

0 ulasan:

Catat Ulasan