Jumaat, 26 Jun 2015

#722 : GENG S4S YANG BEBAL !!!


Kepala budak-budak S4S ini mungkin dah masuk air. Semalam sewaktu perbincangan dengan pihak Polis IPD Kuching, mereka seolah-oleh tidak berpuas hati dengan pihak Polis kerana pihak Polis tidak membenarkan mereka mengadakan perarakan pada 22 Julai ini kononnya untuk menyambut hari kemerdekaan Sarawak.

Kalau merujuk portal Sarawakiana, Ketua Polis Daerah (KPD) ACP Roslan Bek Ahmad mengatakan perarakan yang hendak dianjurkan oleh S4S melibatkan seramai 5,000 peserta. 

Logik akal, kalau diadakan perarakan melibatkan seramai 5,000 orang di atas jalan bandaraya Kuching pada hari bekerja, APA AKAN JADI DENGAN BANDARAYA KUCHING ???. Bolehkah budak-budak sengal ni bayangkan betapa sesaknya lalulintas bandaraya Kuching kerana perbuatan bodoh dan tidak mendatangkan manfaat ini.

Kalau ya pun nak berkumpul, kenapa tidak memohon sahaja Stadium Perpaduan Kuching. Baru-baru ini PM Najib buat program di sana, 12,000 orang hadir. Setakat 5,000 apa lah masalah Stadium Perpaduan dijadikan venue mereka.

Ataupun mereka memang sengaja merancang untuk membuat onar di Sarawak. Bukan tidak diketahui, siapa dalang disebalik S4S ini.

DIHARAP PIHAK BERKUASA TIDAK MELAYAN TUNTUTAN GENG BEBAL INI. JANGAN BIASAKAN MENUNAIKAN PERMINTAAN MEREKA KERANA SEKALI ANDA BENARKAN MEREKA AKAN "PIJAK KEPALA" PIHAK BERKUASA. JADIKAN APA YANG GENG BERSIH LAKUKAN DI SEMENANJUNG SEBAGAI IKTIBAR. KITA TIDAK MAHU APA YANG BERLAKU DI SEMENANJUNG AKAN BERLAKU DI BUMI SARAWAK INI.

@ Sent From HTC Butterfly



            

0 ulasan:

Catat Ulasan