Ahad, 7 Jun 2015

‎PAS BETING MARO: HJ ADAM VS ABANG AHMAD KERDEE?


Kekalahan bekas calon PAS Beting Maro, Abang Ahmadda Kerdee dalam muktamar PAS ke 61 baru-baru ini menjadikan senario LANGKAH KANAN kepada Pesuruhjaya PAS Sarawak, Haji Adam untuk bertanding di Beting Maro dalam pilihanraya Negeri Sarawak akan datang. Rujuk [SINI]

Kewujudan perpecahan dalaman PAS yang juga berlaku di Sarawak menjadikan isu bakal calon menjadi lebih hangat dimana penyokong asal PAS DUN Beting Maro‎ lebih berpihak kepada Abang Ahmad Kerdee.

Keputusan PRN Sarawak pada 2011 yang lepas membuktikan sokongan padu penduduk DUN Beting Maro terhadap PAS sehingga menyebabkan BN/PBB menang tipis hanya sekitar 400 undi.

Haji Adam yang merupakan penduduk Samarahan sudah pastinya tidak diterima oleh penduduk Beting Maro yang lebih mengutamakan calon tempatan seperti Abang Ahmad Kerdee.

Walau apa pun, bagaimana boleh PAS Sarawak hendak menyelesaikan isu perpecahan dalam pakatan rakyat Sarawak sedangkan isu pertelagahan dalaman sendiri masih tidak dapat diselesaikan?

Penyokong PAS DUN Beting Maro pula tidak teragak-agak untuk tidak keluar mengundi ataupun mengundi BN pada PRN Sarawak akan datang akibat dari perebutan kuasa dalam PAS.

‎@ Sent From HTC Butterfly
            

3 ulasan:

  1. Sarawak jangan takut
    Tolak gst tolak najib prn 11 ini

    BalasPadam
  2. Isu gst
    Isu imdb
    Isu mg370
    Isu altantulya
    Isu ghani patail
    Isu muhyidin
    Isu zeti

    BalasPadam
  3. Royati minyak
    Projek besar lebih baik kalau pembangkang tadbir
    Isu tanah lebih baik
    Pendifikan lebih baik
    Isu pekerjaan lebih baik

    Bn cuma nak rasuah dan songlap duit projek mega

    BalasPadam