Isnin, 23 Mac 2015

WARKAH BUAT CM SARAWAK : PATI SUDAH, RUMAH URUT BILA LAGI ???


Kehadiran Pendatang Tanpa Izin (PATI) menjadi 'target' terbaru YAB Ketua Menteri Sarawak. Langkah ini amatlah baik bagi membendung kebanjiran PATI yang semakin hari bertambah ramai datang ke negeri Sarawak.

Kebanjiran PATI yang semakin ramai kini banyak menyumbang permasalahan terutamanya masalah jenayah terhadap rakyat di negeri Sarawak. Masalah jenayah seperti kes ragut, pecah rumah, kecurian dan yang paling kita takuti adalah pembunuhan. Tindakan pembanterasan PATI ini amat tepat sekali.

[Klik Sini] untuk berita penuh.

Sekadar cadangan kepada YAB Ketua Menteri Sarawak. Tindakan pembanterasan PATI ini seharusnya bersekali dengan tindakan pembanterasan penyalahgunaan PAS LAWATAN SOSIA.

Kebanjiran RUMAH-RUMAH URUT aka PUSAT REFLEXOLOGI dilihat kini semakin banyak bak CENDAWAN TUMBUH SELEPAS HUJAN. Apa yang pasti dan kita semua ketahui, pekerja rumah-rumah urut ini terdiri daripada warga asing yang menyalahi PAS LAWATAN SOSIAL mereka ke negeri Sarawak. Agak memalukan rasanya bila melihat deretan kedai di bandar-bandar besar penuh dengan pusat urutan. Dan dipercayai bukan setakat perkhidmatan urutan yang ditawarkan, bahkan ada yang menawarkan perkhidmatan EHEM-EHEM. [Artikel Berkaitan]

Diharap kerajaan negeri Sarawak memasukkan RUMAH-RUMAH URUT ini sebagai 'target' seterusnya. Jangan jadikan Sarawak ini sebagai syurga RUMAH-RUMAH URUT seperti di negeri Selangor.


@ Sent From SAMSUNG NOTE 4
            

0 ulasan:

Catat Ulasan