Isnin, 20 Jun 2016

JAWAPAN MENGAPA PIMPINAN PEMBANGKANG RAMAI DIHALANG MASUK KE SARAWAK


Pada Pilihanraya Negeri yang lepas, beberapa orang pimpinan terutamanya Pembangkang dari Semenanjung telah dihalang memasuki negeri Sarawak. Ini merupakan kuasa eksklusif Ketua Menteri Sarawak yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia.

Ramai orang mengeji, mengutuk, menyumpah seranah terutamanya dari penyokong-penyokong pembangkang di Semenanjung dengan tindakan CM Adenan menghalang pimpinan mereka masuk ke Sarawak.

Apa yang CM Adenan TAKUT dengan kehadiran pimpinan pembangkang dari Semenanjung?

Jawapannya adalah gambar ini.



Seperti kebiasaan pilihanraya, sememangnya diketahui ceramah politik dari pembangkang akan menghidangkan resepi yang penuh dengan unsur-unsur melibatkan kaum dan agama serta berita-berita fitnah yang tidak dibuktikan.

Sekiranya mereka ini dibiarkan pada PRN yang lalu, berleluasa menghamburkan cerita yang boleh mencetuskan ketegangan antara rakyat Sarawak berkemungkinan gambar di atas tidak akan wujud.

Menyedari betapa bahayanya politik tidak sihat yang dibawa oleh pihak pembangkang, pada Persidangan DUN yang baru sahaja selesai, YB Abdullah Saidol, Adun Semop telah menggesa agar Kerajaan Negeri Sarawak lebih tegas dalam mengawal elemen yang tidak baik ini dari datang ke negeri Sarawak dengan menggunakan sepenuhnya Kuasa Imigresen.


CM ADENAN TIDAK MAHU RAKYAT SARAWAK DIPECAH-PECAH DENGAN POLITIK PERKAUMAN.

CM ADENAN TIDAK MAHU AGAMA DIJADIKAN MODAL POLITIK SEMPIT.

CM ADENAN TIDAK MAHU RAKYAT SARAWAK DIHIDANGKAN DENGAN BERITA-BERITA FITNAH YANG BOLEH MENYEBABKAN SUASANA TIDAK HARMONI DI SARAWAK.

CM ADENAN TAHU DIA KENA JAGA NEGERI PALING RAMAI BANGSA DAN ETNIK. KALAU DIAPI-APIKAN DENGAN ISU BANGSA DAN AGAMA SEMEMANGNYA SARAWAK LAH NEGERI YANG PALING TERKESAN DENGAN ISU TERSEBUT.

AKHIR KATA TAHNIAH KEPADA RAKYAT DI SUNGAI BESAR DAN KUALA KANGSAR KERANA MEMILIH CALON YANG TEPAT. HEHEHEHE

@ Sent From Samsung Note III
Wechat : sarawakguerreiro
            

0 ulasan:

Catat Ulasan