Rabu, 21 Oktober 2015

DUN BEKENU : YANG PALING UTAMA KEBAJIKAN RAKYAT


Satu lagi projek pembangunan luar bandar telah dirasmikan oleh CM Adenan Satem pagi tadi di Rural Transformation Centre (RTC) Bekenu, Miri. Projek tersebut adalah pembinaan Jambatan Sungai Sibuti yang dianggarkan menelan kos sebanyak RM 26 Juta.




Jambatan sepanjang 70 meter akan menjadi pemangkin utama pertumbuhan dan pembangunan ekonomi dan sosial di daerah Bekenu. Bila siapnya jambatan ini nanti ianya akan memberi manfaat secara langsung kepada penduduk Kampung Rambai, Pasar Bekenu dan kawasan sekitarnya.



Di dalam ucapan perasmian, CM Adenan berjanji pada penggal akan datang beliau akan memohon lagi peruntukan tambahan sebanyak RM 500 juta dari kerajaan pusat bagi meneruskan pembangunan luar bandar. Beliau turut mengulangi UMNO tidak akan bertapak di bumi Saraw kerana Sarawak sudah ada PBB yang lebih tahu keadaan dan sentimen rakyat di negeri Sarawak. Dalam masa yang sama beliau mengajak rakyat Sarawak menolak parti dari Semenanjung seperti DAP dan PKR.

CM ADENAN SEKALI LAGI MENUNAIKAN JANJI BELIAU SEBELUM INI IAITU MENGUTAMAKAN PEMBANGUNAN LUAR BANDAR. 

SEDIKIT PERBEZAAN PENDAPAT JANGAN DIJADIKAN ALASAN UNTUK MENAFIKAN HAK RAKYAT DI BEKENU UNTUK MERASAI USAHA CM ADENAN SATEM YANG INGIN MELIHAT KAWASAN LUAR BANDAR MEMBANGUN SEIRING DENGAN KAWASAN BANDAR.

CM ADENAN SELAKU PENGERUSI BARISAN NASIONAL SARAWAK HENDAKLAH DIBERI KEPERCAYAAN PENUH UNTUK MEMBUAT KEPUTUSAN AGAR "KELUARGA" BN TETAP HARMONI DAN NASIB RAKYAT DI LUAR BANDAR TERUS TERBELA.

KALAU FAHAM, FAHAM. TAK FAHAM, SUDAH.

@ Sent From Samsung Note III
Wechat : sarawakguerreiro
            

0 ulasan:

Catat Ulasan